Deze SEO tools moet je hebben in 2022 (top 9 + 2)

Ben jij nieuwsgierig welke SEO tools de grote SEO experts der aarde gebruiken? Wij hebben een top 8 voor je samengesteld. Met deze tools tot je beschikking kan jij je concurrenten aan en winnen in 2022!

Waarom heb je SEO software nodig?

Vandaag de dag is SEO zo’n uitgebreid vakgebied en worden de uitdagingen steeds groter. Alle verschillende gebieden handmatig in de gaten houden is niet meer te doen. Het kost enorm veel tijd en is daarmee niet kosten efficient. Met de juiste SEO tools voor jouw website heb je veel voordelen kwa tijd en effectiviteit.

Wij gebruiken al jaren een vaste set aan SEO software die ons alle inzichten geven die we nodig hebben om onze klanten van gedegen inzichten te voorzien. Ook adviseren we vaak klanten welke tools ze zelf kunnen inzetten om inzichten te krijgen en actie gerichte data in te kunnen zetten in hun strategie.

In dit blog vertellen wij welke tools er volgens ons onmisbaar zijn voor jouw SEO werkzaamheden in 2022!

1. Google Search Console

Een absolute must-have SEO tool in 2022 is Google search console, deze gratis tool van Google bied je veel inzichten op het gebied van content, techniek en autoriteit. Met de komst van de Core Web Vitals in 2021 is Search Console nog een stuk interessanter geworden voor technische optimalisatie. Ook is hiermee de link tussen UX en SEO een stuk inzichtelijker geworden.

Naast de Core Web Vitals biedt Search Console inzichten in welke termen van belang zijn voor jouw website en waar je op kunt optimaliseren. Ook de verticale zoekgebieden binnen Google (video, nieuws, afbeeldingen) hebben een prominente plek met veel inzichten.

Een overzicht van welke links er naar jouw website staan gericht geven je een indicatie van jouw linkprofiel. Echter voor goed inhoudelijke inzichten is Search Console te beperkt. Hiervoor kan je een tool als Ahrefs of Majestic beter inzetten.

Met behulp van Search Console ben je in staat om XML sitemaps bij Google in te dienen, zodat Google makkelijker alle beschikbare en/of wenselijke URL’s kan crawlen.

Als additie op jouw analyse tool, bijvoorbeeld Google Analytics, wat inzicht biedt in gebruikers op jouw site, biedt Google Search Console inzicht in gebruikers in de SERP’s (Search Engine Result Pages). Dit maakt een zeer krachtige combinatie van inzicht in jouw (potentiële) gebruikers.

2. Screaming Frog

  1. webdeveloper toolbar
  2. ahrefs
  3. screaming frog
  4. google trends
  5. ubersuggest
  6. majestic
  7. Advanced webranking
  8. Sistrix
  9. Bonus tool: Chrome inspect
  10. Bonus tool 2: incognito

Contactgegevens

RVGDesign

Viersepoort 11

2152RP Nieuw-Vennep

+31(0)614117758

ma t/m vrij 8:30 – 17:00

Openingstijden

Maandag8:00 – 20:00
Dinsdag8:00 – 20:00
Woensdag8:00 – 20:00
Donderdag8:00 – 20:00
Vrijdag8:00 – 20:00
Zaterdag8:00 – 20:00
Zondag8:00 – 20:00

Info@rvgdesign.nl

+31(0)614117758